האביזר הזה עשוי לחסוך לכם הרבה ועגמת נפש – מצלמה לרכב

מערכת שורש  כט אלול, תשפ  9/18/2020

עבור מה בעצם מיועדת מצלמה לרכב? מדוע שנרכוש מצלמה, נתקין אותה ברכב ונתעד את מה שמתרחש על הכביש לאורך הנסיעה כולה ובכל אחת מהניעות שאנחנו עושים?
.......................

האביזר הזה עשוי לחסוך לכם הרבה ועגמת נפש – מצלמה לרכב
העולם שסביבנו מלא כיום בגאדג'טים ואביזרים אלקטרוניים למיניהם, אשר בעידן המחשב והסמארטפון נראה שמאיימים יותר ויותר להשתלט על החיים שלנו. אך בעוד רבים מהמכשירים והאביזרים שמנסים לשווק לנו אינם באמת נחוצים (ועלולים אף להיות מזיקים), דווקא ניתן למצוא מספר אביזרים שבאמת ובתמים מסייעים ומשפרים את חייהם של המחזיקים בהם. מצלמה לרכב היא אחת הדוגמאות הבולטות לכך. מהי בעצם מצלמה לרכב, מהו ייעודה העיקרי וכיצד היא כבר הצליחה לחסוך עבור אינספור אנשים הרבה מאוד כסף, וגם לא מעט לחץ נפשי ועגמת נפש מיותרת?

תיעוד מלא של הנסיעה כולה – מצלמה לרכב
אם כן – מהי בעצם "מצלמה לרכב"? מדובר בפועל במצלמה קטנה וקומפקטית, אותה מתקינים על גבי שמשת הרכב או הדשבורד באמצעות מתקן ייעודי, כאשר עדשת המצלמה מכוונת לרוב לכיוון הנסיעה, ומתעדת את כל מה שמתרחש במהלך כל נסיעה ברכב, גם נסיעות קצרות ביותר ומקומיות. מצלמות אלו בנויות על מנת לעבוד שעות ארוכות ולצבור תיעוד מלא של כל מה שאירע במהלך הנסיעה, תיעוד אשר נשמר למשך פרק זמן זה או אחר, אותו בעל המצלמה יכול לקבוע בעצמו. במקרים רבים בוחרים להציב מצלמת דרך (שם נרדף למצלמה לרכב...) גם בשמשה האחורית ולתעד את המתרחש במהלך הנסיעה מכיוון זה, אך השימוש הנפוץ ובעיקרי הוא תיעוד כיוון הנסיעה עצמו.
מצלמות לרכב נמכרות כיום במחירים נמוכים ביותר וניתן למצוא מגוון רחב ביותר של מצלמות איכותיות, כאלו המגיעות עם אחריות מלאה ומסוגלות לפעול במשך שעות על גבי שעות, לאורך חודשים ושנים קדימה (לקטלוג לחץ כאן). העלות המזערית ביחס לתועלת העצומה המתקבלת במקרים רבים ממצלמות אלו (בה נעסוק מיד..) מביאה מיליוני נהגים בכל רחבי העולם לרכוש אביזר זה, ולהשתמש בו באופן שוטף ויומיומי. כפי שנסביר עתה – מדובר באחת הרכישות המתבקשות והמועילות ביותר בעולם הגאדג'טים והמכשירים האלקטרוניים.

תיעוד מצולם כעדות האולטימטיבית במקרים של תאונות ו/או עבירות תנועה
עבור מה בעצם מיועדת מצלמה לרכב? מדוע שנרכוש מצלמה, נתקין אותה ברכב ונתעד את מה שמתרחש על הכביש לאורך הנסיעה כולה ובכל אחת מהניעות שאנחנו עושים?
ובכן, התשובה היא כי במיוחד במקרים של תאונות דרכים ועבירות תנועה, פעמים רבות מתגלים וויכוחים סוערים – מה בדיוק אירע בתאונה? על מי מוטלת האחריות לתאונה (ולכן גם חובת התשלום עבור נזקים שונים)? האם אכן ביצענו את עבירת התנועה המיוחסת לנו כפי שטוענת משטרת התנועה?
כל מי שמחזיק בוותק נהיגה על כבישי ישראל יודע טוב מאוד כי השאלות הללו הן רלבנטיות ביותר במקרים רבים, באחוז ניכר מהתאונות ובלא מעט עבירות תנועה לכאורה.
התיעוד המצולם שמספקת מצלמה לרכב מסיר כל ספקות ומספק את הראיה האולטימטיבית למה שקרה. כך, אם הנהג לא באמת היה אחראי לתאונה או לא באמת ביצע את עבירת התנועה המיוחסת לו, יש לו דרך אפקטיבית ביותר להוכיח זאת בבית המשפט, ולחסוך לעצמו הרבה מאוד כסף שנאלץ היה לשלם כפיצוי או בקנסות, כמו גם המון לחץ ועגמת נפש.

המאמר באדיבות אתר 2קליק המציע למכירה אונליין ציוד צילום, התקנים חכמים וג'אדגטים https://www.2click.co.il